Oznake

, ,

Jedna činjenica o meni: Jedna od naaajgorih stvari koje mi možete reći je da mi je kosa masna. Manje me smeta bubuljica u pola lica nego kad mi je masna kosa. Eto, to sam ja, ali mislim i da većina ima sličan problem, u manjoj ili većoj mjeri, niko ne voli da mu je kosa prljava. Zato sam odlučila da u ovom postu podijelim svoje iskustvo i stvari koje su meni pomogle

Ne bih da ulazim u mnogo detalja oko lojnih žlijezda u našoj koži i za šta one služe, takve stvari su dragi ljudi na Wikipediji objasnili mnogo bolje od mene, nego ću ja o svojoj priči :) I prije puberteta mi se počela mastiti kosa, kao djevojčici. Iako je to bilo malo čudno, problem je bio riješen time što sam malo češće prala kosu. Međutim, kako je vrijeme odmicalo, moja kosa je postajala sve teža po tom pitanju i brže bi se umastila, a ja sam ju samo češće prala. Uz to, nema šta nisam pokušala namazati na svoju glavu što bi pomoglo tome da mi se kosa ne masti toliko. Bilo je tu svega, od ispiranja čajevima, raznoraznih krema, sjećam se i da sam svježa jaja utrljavala u svoje tjeme… (eee, kad se sjetim)

Kao što pretpostavljate, ništa to nije pomoglo.

Rekla bih da je situacija kulminirala kad sam imala nekih 16 godina. U to vrijeme, moja kosa ne bi mogla sastaviti ni 48 sati bez pranja da izgleda koliko-toliko pristojno. Htjela sam da kosu perem svaki dan, ali to niko ne preporučuje, jer se kosa kao više počne mastiti. Mada to mene nije bilo briga šta neko tamo kaže i misli, problem je bio što je moja mama zagovornik te teorije. E to je ipak mišljenje koje nisam mogla lahko zaobići.

Jedne noći, dok sam po internetu tražila rješenje za svoj problem, pročitala sam negdje da ljudi koji imaju problem sa masnom kosom trebaju da izbjegavaju agresivne šampone i bilo šta što će iritirati i isušivati njihovo tjeme. U to vrijeme koristila sam dva šampona, prvi je bio Afroditin šampon od koprive, a drugi je bio neki Head&Shoulders, bilo koji. Pomislila sam da to i ima smisla i odlučila da testiram to neko vrijeme. Dakle, počela sam da smanjujem upotrebu H&S šampona i više sam koristila Afroditin. Ispočetka bi me glava užasno svrbila zbog peruti, ali sam u kući našla neki odličan češalj od roga (pojma nemam odakle je taj zalutao u mojoj kući i iz kojeg je on doba), pa bih kosu, dok je još mokra, dobro iščešljala ovim češljem.

Rezultati nisu došli brzo. Nimalo brzo. Trebalo je možda 2-3 mjeseca da primjetim ikakve rezultate, pogotovo jer bih i dalje koristila H&S, ali možda jednom sedmično ili jednom u 10 dana i sve rjeđe. Međutim, vremenom sam se dovela da H&S koristim izrazito rijetko, dok stalno koristim Afroditin šampon. Iako su rezultati došli sporo, na moju veliku radost, došli su! :)

Trenutno i dalje imam masnu kosu za pojam većine ljudi i perem je 3-4 puta sedmično, zavisi od planova i obaveza. Ljeti i češće, ako je baš vreo dan prat ću je svaki dan ako treba. Koristim i dalje Afroditin šampon od koprive (koja furka da stalno trebamo mijenjati šampon?) i jednom u nekoliko mjeseci koristim H&S, samo kad baš vidim perut. Ono što mene čini sretnom je što u normalnim uslovima i nakon 2 puna dana od posljednjeg pranja kose, mogu da je namjestim tako da nije tako očito da trebam oprati kosu, što je prije bila nemoguća misija. Normalno da od svoje kose ne mogu napraviti kosu koju mogu prati 2 puta sedmično i da izgleda super, jer moja kosa prirodno nije takva. Osim ako uradim minival, tada mogu i 5 dana bez pranja kose, ali to je već druga priča :) Osim toga što vam se kosa manje masti, ako koristite blage šampone, samim time što je blag možete da je perete češće bez da imate taj suprotni efekat da vam se kosa počne više mastiti, jer blagi šamponi nisu dovoljno jaki da skinu baš sve masnoće s vaše glave.

Također, treba biti oprezan i šta koristite na svojoj kosi osim šampona. Djevojke često rade maske za kosu ili koriste regeneratore, ali ja ih ne koristim pa ne mogu baš pričati o konkretnim proizvodima. Ono što sam ja koristila protiv ispucale kose jeste maslinovo ulje, najobičnije, iz supermarketa, ali ako ga koristite, želite da izbjegnete da ga mažete na tjeme, jer maslinovo ulje podstiče rad lojnih žlijezda – drugim riječima, kosa će se više mastiti. Zato provjerite kakve maske za kosu i regeneratore koristite. Lakovi, pjene i gelovi za kosu također povećavaju izglede da će vam se kosa više mastiti, pa ako ih već koristite, preporučujem da ih iz kose isperete čim prije.

Napominjem još jednom da je bitno da imate u vidu prirodu svoje kose, ako vam se kosa masti mnogo, kao meni, ne možemo očekivati da ćemo od nje napraviti kosu koja se ne masti nikako. Mi samo možemo pokušati da izvučemo najbolje iz onoga što nam je dato :)

Imate li vi masnu kosu i koji su vaši trikovi da je držite pod kontrolom? Pišite mi u komentarima, rado bih da čujem više savjeta o ovom pitanju :)

